Recente berichten

Puzzelen met de aow

Havenwerkers in actie voor pensioengeld

Havenwerkers waken bij hoofdkantoor aegon

Pensioen komt bij 75 procent scheidingen niet ter sprake

Solidariteit van pensioenen staat onder druk

Vroeg eruit zaak van lange adem

Waarom wil verzekeraar mijn lijfrentepolis niet uitkeren

Wat is het verschil tussen pensioen en lijfrente

Afm tikt financiele dienstverleners op vingers

Geen extra maatregelen voor beter pensioen zelfstandige

Pensioenstelsel in gevaar door aftopping premieaftrek

Senioren maken hun erfenis steeds vaker zelf op

Is fietspriveplan van invloed op aow toeslag van partner

Sparen via de bank voor je pensioen

Bosbelasting mogelijk eerder ingevoerd

Jongeren de dupe van leeftijdssolidariteit bij pensioen

Nieuwe financieel directeur bij pensioenreus abp

Pensioenfonds abp benoemt twee nieuwe directieleden

Gedwongen met pensioen

Koningin beatrix als grote inspiratiebron

'Money' in het nieuws

Bos pleit voor beter toezicht op banken

Is bijbaan naast fulltime baan fiscaal voordelig

Lenen te duur door vage reclames

Nederlander weet niet wat rood staan kost

Schuldhulp malafide

Bos bekijkt ontwikkeling islamitisch bankieren

Meer schulden voor nederlandse huishoudens

Snelle aanpak schulden noodzakelijk

Kredietbank gaat schulden studenten saneren

Meer 'money' nieuws


Interessante artikelen

In-beide-situaties-gelden-dat-men-profiteert-van-schaalvoordelen

Ernaast-kunt-u-natuurlijk-aanleggen-op-onze-jarenlange-ervaring

Dit-voorkomt-dat-automatische-programma's-reacties-achterlaten

Dat-indien-je-aanvankelijk-je-oud-huis-verkoopt

Hoe-u-met-een-server-bescheiden-back-ups-van-alreeds-uw-data-kunt-maken

Reclames voor leningen blijken vaak misleidend



misleidend AMSTERDAM - Eenderde van de televisiespotjes waarin leningen, hypotheken en andere kredieten worden aangeprezen, voldoet niet aan de regels. Toezichthouder AFM, die wekelijks de reclamespotjes beoordeelt, heeft hierover ruzie met ten minste n aanbieder van financiŽle producten, bleek woensdag tijdens de presentatie van het jaarverslag van de AFM.

De toezichthouder heeft de afgelopen weken 172 financiŽle televisiespots beoordeeld op eerlijkheid en duidelijkheid. Eenderde van de spotjes (van negen verschillende bedrijven) bleek misleidend, bijvoorbeeld omdat de voorwaarden te snel of te klein in beeld kwamen.Na ingrijpen door de toezichthouder wijzigden acht van de negen bedrijven hun spotjes. En adverteerder lijkt de zaak op de spits te willen drijven. De AFM wil dit bedrijf beboeten en openlijk op de vingers tikken. Tot het zover is, tijd wordt niet bekendgemaakt welk bedrijf de reclameregels heeft overtreden.
Bron: Volkskrant 5 april 2007