Recente berichten

Puzzelen met de aow

Havenwerkers in actie voor pensioengeld

Havenwerkers waken bij hoofdkantoor aegon

Pensioen komt bij 75 procent scheidingen niet ter sprake

Solidariteit van pensioenen staat onder druk

Vroeg eruit zaak van lange adem

Waarom wil verzekeraar mijn lijfrentepolis niet uitkeren

Wat is het verschil tussen pensioen en lijfrente

Afm tikt financiele dienstverleners op vingers

Geen extra maatregelen voor beter pensioen zelfstandige

Pensioenstelsel in gevaar door aftopping premieaftrek

Senioren maken hun erfenis steeds vaker zelf op

Is fietspriveplan van invloed op aow toeslag van partner

Sparen via de bank voor je pensioen

Bosbelasting mogelijk eerder ingevoerd

Jongeren de dupe van leeftijdssolidariteit bij pensioen

Nieuwe financieel directeur bij pensioenreus abp

Pensioenfonds abp benoemt twee nieuwe directieleden

Gedwongen met pensioen

Koningin beatrix als grote inspiratiebron

'Money' in het nieuws

Bos pleit voor beter toezicht op banken

Is bijbaan naast fulltime baan fiscaal voordelig

Lenen te duur door vage reclames

Nederlander weet niet wat rood staan kost

Schuldhulp malafide

Bos bekijkt ontwikkeling islamitisch bankieren

Meer schulden voor nederlandse huishoudens

Snelle aanpak schulden noodzakelijk

Kredietbank gaat schulden studenten saneren

Meer 'money' nieuws


Interessante artikelen

Heeft-u-op-dit-ogenblik-een-portemonnaie-erbij-een-verschillende-bank

Alhoewel-doen-jij-het-enig-maar-dit-klas-zodat-jou-kan-zien-hoe-het-moet

Hoe-kan-ik-een-additioneel-aflossingsbedrag-doen

Cash refund (geld terug) acties hebben doorgaans een hoge respons

Flauw-duku-Lenen-is-gemakkelijker-dan-u-denkt-!

Kredietverstrekker misleidt consument



Kredietverstrekker AMSTERDAM - Negen financiŽle instellingen hebben consumenten misleid met hun kredietreclames. Dat concludeerde de Autoriteit Financile Markten (AFM) woensdag na uitgebreid onderzoek.

De beurstoezichthouder heeft 172 kredietreclames bekeken, waaronder commercials en advertenties van banken en autoleasebedrijven, en geconstateerd dat een derde daarvan niet in orde is. Reclame mag niet tot een verkeerde beslissing leiden van de consument. Hij mag verleiden, niet misleiden, aldus directielid Harman Korte van de AFM. In de reclames wordt essentile informatie achterwege gelaten, zoals het aflosbedrag, het rentepercentage en de totale prijs van de lening. De negen instellingen zijn op het misleidende karakter van de reclame gewezen. Acht beloofden de campagne aan te passen. Welke kredietverstrekker de kritiek tot nu toe in de wind slaat, wilde Korte niet zeggen. De AFM kondigde in februari al aan kredietverstrekkers die zich schuldig maken aan misleidende reclame, hard aan te pakken. Op een overtreding volgt een waarschuwing. Als de instelling de reclame niet aanpast, kan een boete volgen en uiteindelijk kan de kredietverstrekker aan de schandpaal worden genageld, zei toenmalig minister Gerrit Zalm van FinanciŽn.
Bron: Volkskrant 4 april 2007